ZIELSVERWANTEN

Gisteravond ben ik een flink stuk langer opgebleven dan gewoonlijk, omdat ik op een alternatieve site een video onder ogen kreeg, die me zo trof dat ik elk woord wou begrijpen en elke uitdrukking die ik niet begreep en ook niet in mijn klassiek woordenboek vond, ben gaan zoeken op internet via allerlei wegen tot ik alles juist begreep.

Het leek of ik mijn spiegelbeeld zag met volledig identieke conclusies, maar vanuit en totaal ander gezichtspunt. Een gelijkgestemde ziel, maar ditmaal een echte rechtstreekse ervaringsdeskundige.
Hier is de link naar de site:
http://achterdesamenleving.nl/als-we-onze-eigen-realiteit-scheppen-waarom-is-er-dan-lijden-in-de-wereld/
En hier rechtstreeks de video op joetoep:

Ik heb meerdere mensen in de psychiatrie kunnen helpen, maar hun ervaringen en trauma’s echt delen, hebben ze niet gedaan en dat begrijp ik. Maar het zou mijn onrechtstreekse ervaringen en kennis kunnen vervolledigen en bevestigen.

En dan nu deze mooie jonge dame die vanaf haar zes jaar op wel heel brutale wijze is misbruikt door een echte psychopaat en die ik bewonder omdat ze op eigen houtje uit het dal is geklommen, haar ervaringen niet alleen heeft verwerkt, maar bovendien tot diepe inzichten is gekomen, die zo goed als volledig overlappen met de mijne. Ik ben dan een oude man, die er nog wel als een kind uitziet (nauwelijks haar en geen tanden), die enkel onrechtstreeks tot inzichten is gekomen door lang puzzelen en trachten te begrijpen. Groot contrast en toch zelfde eindbeeld. Toeval bestaat niet, dus dit is een signaal om meer te gaan doen.

Ik heb een andere gelijkgestemde ziel, vriendin geworden tijdens mijn tiental maanden op facebook en collega blogger die ook het humorwapen kan hanteren, maar met veel meer talent en handigheid met blogwerkzaamheden, namelijk Irma Schiffers, gevraagd of ze de video eens wou bekijken en indien het haar interesseerde wou vertalen en deze in onderschriften plaatsen op haar blog. Mocht het zo zijn, dan plaats ik later de link naar Irma’s blo hierbij.

Nu ga ik hem zelf nog eens bekijken en de inzichten van deze Teal Swan (ook een mooie naam) met de mijne vergelijken in deze tekst. Mensen die Engels begrijpen, kunnen dan zelf luisteren. Het is niet zo een lange video (minder dan 25 minuten), maar ze praat wel snel en zegt in die korte tijd heel veel. Dus zet de ondertiteling aan (die is woordelijk wat ze zegt) en gebruik regelmatig de pauzeknop zodat je voldoende tijd hebt om de betekenis te laten doordringen.
Ik plaats hier ook de woorden waar ik heel wat tijd aan besteed heb om ze te begrijpen, omdat ze in een soort slang (dialect) uitgedrukt staat, dat niet in een klassiek woordenboek vermeld staat.

Die woorden zijn “pacifier” en “binky”:
beide duiden op een soort fopspeen (een zoethoudertje dus in het eerste geval, een vreugdesprongetje van een konijntje in de tweede betekenis)

Een ander vreemd woord is “pollyanna” en komt uit een boek uit 1913, dat verfilmd werd in 1920 (stomme film) en 1960 en ook een populaire televisieserie was. Het wordt gebruikt voor een zeer optimistisch iemand
(een beetje zoals wij een “Ciske de Rat gevoel” zouden gebruiken voor een zeer eenzaam iemand)

Op het einde gebruikt ze een mooie metafoor via de film “De laatste der Mohikanen” om haar visie op het universum en wat wij hier als doel hebben, te verduidelijken.

En dan nu het overlopen van de inhoud en vergelijken met mijn eigen opvattingen.

Ik ben het niet helemaal eens met de gedachtegang die deze dame volgt, maar de uiteindelijke conclusies om uit de negatieve wereld te komen, zijn volstrekt identisch. En ik geloof niet in toeval, dus de conclusies zijn juist.

De inzichten waartoe ze als slachtoffer is gekomen, overlappen met de mijne. Het vertrekpunt is totaal tegengesteld.
Wel gelijk is dat we allen behoren tot één en dezelfde universele bron en dat we als entiteit de ervaring wilden ondergaan om een wereld en leven vol vreugde te scheppen. Dat we echter al bij de geboorte beïnvloed worden, zelfs in de baarmoeder reeds, door de gedachten van onze moeder en de omgeving. Ze zegt dat we kiezen voor een leven in een hologram (ik heb daar met nog andere sites mee in discussie gegaan dat onze ervaring wel degelijk in een reële wereld is, want als ik tegen de muur loop, ga ik er niet doorheen maar heb wel degelijk een buil. Later gebruikt ze het beeld van een filmzaal waarbinnen we ons leven doormaken en ligt dichter bij mijn standpunt, of zoals Shakespeare zei: “Het leven is een schouwtoneel, elk speelt zijn rol en krijgt zijn deel”. Maar dan gaat ze enkel over naar haar vertrekpunt, hoe ze terechtkomt in een negatieve gezinssituatie en ze van jongs af aan vergeten is dat het doel was om een positief vreugdevol leven te scheppen. Ze geeft echter geen verklaring waarom die negatieve situatie er al is. Volgens mij waren er spelers die een positieve rol kregen en entiteiten of zielen die een negatieve rol hadden, omdat met het beeld dat ze zelf gebruikt: als alles reeds rozengeur en maneschijn is en perfect in orde bij de start, dan er ook geen ervaring is van het streven naar en uiteindeliik bereiken van een ideale wereld. Volgens mij zijn er enkele negatieve rolspelers in geslaagd duizenden jaren geleden te ontdekken dat als men kinderen reeds in hun jongste jaren misbruikt en beschadigd, het veel eenvoudiger is om ze te hersenspoelen en machteloos te maken om het te keren. En daardoor is de wereld er generatie na generatie uitzichtlozer en negatiever geworden, met meer pijn, oorlog, misbruik, ongeneeslijke ziekten en andere trauma’s; die angst, schuld en schaamte creëren en doen zoeken naar een verantwoordelijke voor de ellende en een gevoel van machteloosheid scheppen.
Ze spreekt van een kruispunt waarop ze terechtkwam door de ervaringen in een gezin met een psychopaat als vader en een angstige moeder; een leven van verkrachting en marteling, dat er op dat kruispunt niets meer te verliezen was en enkel kon kiezen tussen een weg waar de angst en het lijden de energie uit haar leven zou zuigen en ze voor de dood zou kiezen; of de negatieve hersenspoeling uit haar gedachten te bannen en sterkere en positieve gedachten te ontwikkelen dan haar belager en alzo het leven uit de pijn en lijden te zuigen, waardoor deze zou sterven. Daar besluit ze haar video ook mee.
Wel ben ik ook van dezelfde opvatting dat door niet te beseffen dat we een stukje van de originele bron zijn, een stukje van de godheid, dat we goden buiten onszelf scheppen, die we verantwoordelijk kunnen stellen, zodat die het dan ook maar moeten oplossen. Maar dat is mijn persoonlijke overtuiging en ik respecteer de mening van anderen. Maar als kind was ik niet akkoord met de opvattingen van het oude testament (rooms katholiek opgevoed) waarin een god een vader vraagt zijn eigen kind te doden. De Jezusfiguur bracht een andere boodschap, die me wel aansprak. Er was slechts één gebod in twee delen: bemin de heer uw god (ik zou zeggen voor de vrouwen de godin) en het tweede gebod er aan gelijk:bemin uw naaste gelijk jezelf. Als het tweede gebod gelijk is aan het eerste, duidt dat er op dat we zelf een deel van de godheid zijn. En als deze dame ervan uitgaat dat we onze eigen wereld scheppen door onze gedachten, zegt ze in feite hetzelfde als wat ik denk. Door een godheid buiten onszelf te creëren, nemen we onze verantwoordelijkheid niet op om er zelf aan te werken en het noodlot te aanvaarden. Ze heeft zichzelf uit een hopeloze en doodlopende situatie gewerkt door te denken dat we met onze gedachten de wereld om ons heen kunnen veranderen en is voor haar persoonlijk daar ook in geslaagd. En daar ga ik met haar mee. Ik reageer vaak op andere sites, dat door af te wachten en uit te kijken naar een messias of alternatief in andere religies die ons komt verlossen uit de ellende, dat we dan ook blijven afwachten en niets doen. Ook het verwachten dat een andere machthebber of wereld leider dat zal verwezenlijken of dat buitenaardsen alles komen herstellen, gebeurt er niets door onszelf en blijven we afwachten. We schuiven de verantwoordelijkheid wel af, maar geven meteen ook onze vrijheid af en geloven niet meer in eigen kunnen. We voelen ons machteloos.
Door aandacht te besteden aan negatieve zaken en personen, maken we ze sterker. En wat doen we in de media, zowel die in handen van een groep negatieve lieden als in de alternatieve media ? Veel aandacht en macht toekennen aan die negatieve krachten in de samenleving. Maar ook onze religieuze leiders handelen niet volgens hun eigen richtlijnen. Ze prediken armoede en verzamelen rijkdom en weelde. Ze geven richtlijnen, wetten en verordeningen, maar staan er zelf boven. Hoe geloofwaardig zijn ze dan nog ? Hetzelfde voor politici. Ze beloven veel, maar voelen zich niet schuldig als ze hun beloften niet houden en de doorsnee burger legt zich daar bij neer. Ze leggen wetten op waaraan ze zichzelf niet houden. Ze behandelen je op luchthavens als een potentiële misdadiger op een vernederende manier en nemen zelf de VIP ingang. De terroristen worden zelden gevonden. Misschien eens even kijken in de VIP ingang. Multinationals krijgen enorme voorrechten en mogen belastingen omzeilen, maar de kleine ondernemer wordt kapotgemaakt door steeds meer regels en bureaucratie, tot ze het opgeven. Een oneerlijke strijd. Ook banken mogen legaal roven, maar jij mag geen extraatje in het zwart verdienen.
Ik volg de dame dat we met positieve gedachten het negatieve kunnen verjagen. Het is ook mijn stelling dat onze kracht ligt in het positieve; dat onze wapen geen militaire strijd moeten opleveren, waar we steeds door zullen verliezen, maar dat we het tij kunnen keren door vreedzame massaverbeteringsmiddelen in te zetten: liefde kan machtsmisbruik herstellen; genegenheid en samenhorigheid in plaats van ons als burgers, van welke kleur, religie of overtuiging ook te laten verdelen en tegen elkaar opzetten, bezorgt ons de macht van het getal, want de meeste mensen wensen vrede en veiligheid. We kunnen onze liefde, respect en wederzijdse solidariteit inzetten, want dat zijn wapens waarover zij niet beschikken. Ze zijn bereid elkaar de kop in te slaan als dat voordeel opbrengt. Ze chanteren elkaar door middel van geheime diensten die samenwerken met de onderwereld en niet elkaar bespioneren, maar hun eigen burgers en politici, om deze laatste te kunnen chanteren om dingen te doen die tegen hun geweten ingaan. Maar internationaal werken die geheime diensten van alle landen samen en organiseren drugshandel, mensensmokkel, pedofilienetwerken en andere vuiligheid in samenwerking met geheime onderdelen van de militaire branche. Maak er openbare diensten van en hou je vergaderingen ook openbaar, want je staat in dienst van de burger beweer je. Dan mag je ook gecontroleerd worden door de burger die je riante salaris betaald.
Ik heb voor mezelf beslist om rondom mij te doen wat ik kan met mijn vreedzame wapens van liefde, respect, achting en genegenheid. En van negatieve entiteiten of duivels, archonten of demonen of welke naam je ook wilt gebruiken, ben ik niet bang. Ik heb ze in mijn liefdesoffensief reeds twee keer ontmoet en ze hebben verloren. Ik hou er enkel een verkoudheid aan over. En ik heb inderdaad, zoals de dame in de video stelt, opgemerkt dat we ze zelf scheppen, door onze gedachten. Of beter gezegd onder invloed van de machtsmisbruikers van kinderen. Het zijn parasieten die niet echt kunnen bestaan in onze wereld. Ze hebben een menselijk slachtoffer nodig om te overleven. Maar iemand die niemand fysiek beschadigd heeft; kunnen of mogen ze niets doen. Ik kan enkel beschadigd worden door mensen die onder invloed staan van die parasieten. Indien ik andere mensen kan helen en uit hun slachtofferrol halen, zal ik steeds meer medestrijders krijgen van mensen die terug in zichzelf geloven en ook op hun beurt het echte liefdeswapen inzetten, wat veel sterker is dan het vulgaire sexwapen dat vaak met liefde wordt verward. Pure lust voor eigen genot is geen liefde. En ouderliefde met seks in verwerkt, is geen liefde. Seks is enkel op zijn plaats in een relatie tussen volwassenen, bij voorkeur tussen een man en een vrouw volgens de natuurwetten van voortplanting, maar ik heb respect voor andere samenstellingen, want is niet hun schuld dat er andere situaties zijn ontstaan. Maar ook volwassen seks moet met liefde, respect, genegenheid en tederheid gepaard gaan. Geef de romantiek en ware liefde zijn plaats terug die het verdient; hecht wat minder belang aan materiële rijkdom en leef wat meer; geef ook innerlijke rijkdom een kans en dan zal er minder eenzaamheid zijn en gebroken relaties, waarvan kinderen het slachtoffer zijn. Ik weet dat het kan en geloof er in.

Plaats een reactie